Det finns ingen tid, för dig

  • Älskade vän,
    min första kärlek.
    Inget kan bli som det en gång var
    eller som vi drömt.
    Våra vägar var nog menade 
    att korsa varandra,
    men inte här
    och inte nu.
    Ett hjärta som slår
    hårdare än något annat
    och rädslan för att
    bli bränd igen.
    Du var den som 
    inget ville visa,
    ombytta roller 
    kallas det visst.
    Rädslan,
    det enda jag har kvar.
    Ett ynkligt förlåt
    reparerar inte det vi har haft
    men mina ord
    är sanna
    för en gångs skull.
    En gång
    kommer vi mötas igen
    och drömmen
    om ett gemensamt liv
    kanske slår in.
    Till dess ett farväl
    dränkt i tårar,
    och en skamsen blick.
    Ett lyckligt liv,
    med fru och barn,
    du står där snart
    och ser tillbaka på mig
    som en svår och jobbig grej.

     

  •  Weronica G.R. 2012-10-23


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0