Om att försöka må bättre i sig själv

Hej, jag heter Weronica och jag är en "tjockis".
Enligt mitt BMI ligger jag på 8kg övervikt.

MEN
jag vet om att jag är överviktig och försöker verkligen göra något åt det. Sist jag bestämde mig för att gå ner i vikt tappade jag massor, och innan den viktnedgången vägde jag 87-88kg. Så varför skulle jag inte kunna göra det nu? Det jag själv stör mig på i mitt utseende är min mage. Jag tycker att mina ben är helt okej, mina armar duger, men min mage kan förstöra hela min dag.

Åh buhu, buhu, en tjockis som gnäller över att hon är tjock. "Sluta ät dåligt då", "ät mindre portioner", "Rör på dig". Guess what? Det är precis vad jag gör. Jag äter inte någonting med socker i, jag äter betydligt mindre portioner än vad jag gjort tidigare och jag motionerar varje dag. Grejen är ju att man inte ser resultat på en gång, men vänta ni bara. Ni som kallat mig fet kommer att få se en helt annan människa så småningom och ångra allt ni sagt. Mitt första mål är att se bra ut till raggarsäsongen, alltså sommaren. Mitt andra mål är att få vara frisk, må bra och slippa ha ont.

Förut vågade jag inte gå på ett gym, för på ett gym var alla i mina ögon smala och alltså skulle de stirra på mig som; "vafan gör du här?". Nu känner jag att ingen kan klaga på mig, för jag gör ju något åt saken, FAKTISKT.






















Kommentarer
nina

bra skrivet!

2012-01-19 @ 09:10:51
URL: http://ntuvebo.blogg.se/
Jen

Du om någon kommer fixa det, och ps, älskar attityden... pps, jag gillar dig också för den delan... ppps, hej :3 <3

2012-01-19 @ 12:18:46
URL: http://unseenpsycho.blogspot.com/
Cici

Jättebra :) Och sant, du är där för att du gör nått åt det :) Enligt mitt bmi lider jag av fetma, och jag har satt min gräns till 75 kilo, vilket jag vägde då jag bodde i stockholm och hade stl 34/36. Dock, enligt bmi så räknas jag som överviktig om jag väger 75 kilo. Idiotiskt. Så jag bryr mig inte i det, jag vet hur jag ser ut när jag väger kring 80 till 75 kilo och jag ser jävligt bra ut då och mår bra :)

2012-01-19 @ 17:31:57
URL: http://simplycici.blogg.se/
s

du är bäst weronica!

och du, vi ska klara detta tillsammans!<3

2012-01-19 @ 19:24:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0