Have a nice day!

Idag är en bra dag!

Jag vaknade med ett leende på läpparna, gick ner och ställde i ordning en kopp chai och tassade upp och la mig under täcket igen. Sträckte mig sedan efter datorn och kollade på julkalendern. Efter en lugn morgon utan stress kommer jag in till stan, går på skolan och får informationen att vi i stort sett bara har eget arbete. SKÖNT!

Efter en tur på stan där jag kollade på alla små fina klänningar på barnavdelningarna och suckade över att Emser är stor och att alla småflickor jag känner verkligen är jättesmå så gick jag och satte mig på Wayne's med en latté. Sedan ut i snökaoset, det har nedkommit åtminstone två decimeter snö bara idag, lite bittersweet, fint och mysigt men också kallt och jobbigt. 
 
Träffade även en väldigt trevlig äldre dam vid busshållplatsen och hade ett otroligt givande samtal, har inte haft ett så givande samtal på väldigt, väldigt länge. Sådant gör mig glad! Visa äldre damer med många års erfarenhet är nästan mina favoritpersoner, om de faktiskt är trevliga förstås! Jag kommer ta till mig så mycket av det hon sa, hon förgyllde verkligen min dag.
 
Som sagt, idag är en bra dag :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0