Are we to blind to see?

 
Jag är trött på inrutade människor som inte kan tänka tillräckligt långt för att börja läsa på om något innan man bildar sig en åsikt. På allas vårat FaceBook haglar det friskt med åsikter från alla de håll och kanter, och motargument till dessa åsikter. Jag hade tyckt att detta hade varit fantastiskt, OM det hade funnits någon verklighetsförankring någongång!
Det är sällan jag lägger mig i dessa diskussioner kring rasism, sexism och liknande då jag inte anser mig själv ha tillräckligt mycket kunskap för att kunna ha ett vettigt argument,
 
Just för tillfället är jag otroligt ledsen och besviken på det svenska folket och mina fellow-facebookare! Det är ett jävla tjat om att EN lärare (inte hela Sveriges riksdag) tyckte att pepparkaksgubbarna skulle exkluderas ur luciatåget och att Disney (återigen, inte SVT, inte Sveriges riksdag) har valt att revidera 'Tomteverkstan' på julafton för att det var för mycket stereotyper i avsnittet. MEN, inte en enda jävel verkar röra en min över massmordet på en skola i Connecticut!
 
" Adam Lanza, 20, sköt sin mamma i hemmet - tog hennes vapen och dödade hennes elever.Sedan tog han sitt liv. Vansinnesdådet i amerikanska Newtown skördade totalt 28 offer och skakar hela nationen.20 av de döda var barn mellan fem och elva år.USA skakas av vad som kallas en av de allra värsta skolskjutningen i landets historia.26 personer sköts inne på skolan - sedan tog gärningsmannen sitt eget liv.Gärningsmannen pekas ut som Adam Lanza, 20. Tre källor inom den amerikanska polisen bekräftar för CNN att det är han som är den misstänkte skytten.

Polisen fick larmet vid 15.40 svensk tid.
Enligt Fox News ska Lanza ha skjutit sin mamma i huvudet i deras hem i Newtown. Sedan har han begett sig till skolan där hon undervisade och öppnat eld mot hennes skolklass.Därifrån gick han vidare till ett annat klassrum där han fortsatte dödandet. CBS News uppger att 18 av eleverna omkom direkt efter att skotten fallit i skolan. Två barn dog på väg till sjukhus.Under dagen har amerikansk media rapporterat om flera skakande vittnesmål från de små barnen."

 
20 döda barn i åldrarna 5-11 år och ni fortsätter att tjata om era jävla pepparkaksgubbar?!?
NEJ, riktigt förbannad, ledsen och besviken är jag på er! Jag blev riktigt skakad av det här och tänkte direkt på Michael Moore's film "Bowling for Columbine", alla borde nog se den, helst idag, och skämmas över vad ni klagar på. SKÄRPNING FÖR FAN!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0