5 juli 2010: A smile that explodes


Har ni tänkt på att man ler olika vid olika tillfällen?
Jag har just insett att det finns stunder där man ler med hjärtat, de stunder som gör att man blir en aning lyckligare. Som när man riktigt trivs i någons sällskap, eller tappar talförmågan när man möter någon riktigt fin person.

Frågan är då: Ser människorna vi möter, de som finns omkring oss, skillnaden på ett hjärtligt leende och ett vanligt?

Jag har inget exakt svar, men jag vill gärna tro att de ser det där lilla extra, för hur ska man kunna täcka in i ord vad ett leende säger? Om jag skulle se ett sådant leende, d.v.s. om jag hade den "förmågan", som skulle vara orsakat av mig, så skulle jag vara oändligt smickrad och inte veta hur jag skulle reagera eller vart jag skulle göra av mig själv. Hittade ett fint citat, och alla borde leva efter de visdomsorden.





Kommentarer
47

(skrivdetinteskrivdetinteskrivdetinte skriv det inte...)



"vad oväntat att du skulle ha ett citat om oralsex i din blogg =D"



(du skrev det! suck, ja hur skulle du kunna låta bli..?)

2010-07-05 @ 02:32:20
Anonym

Fint skrivet

2010-07-05 @ 12:40:00
Cindy

Jag tycker det är lite småfult när man ler för sig själv om man ser nånting roligt på tv. Enormt fult när man kommer på sig själv göra det. XD

Men annars, så försöker jag le så mkt jag kan åt människor man råkar få ögonkontakt med.

Jag tycker att ens dag kan bli mycket gladare om en främling ler omtänksamt.

2010-07-05 @ 12:58:08
URL: http://cindystenberg.blogg.se/
Maja

Jag tror att man lyser mer när det handlar om ett hjärtligt leende.

2010-07-05 @ 13:00:47
URL: http://mcaria.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0